Powered by Blogger.

Friday, September 11, 2015

ប្រពៃណី​ព្រលែង​ដើមទ្រូង​របស់​ស្ត្រី​ខ្មែរ មាន​តាំងពី​សម័យ​ចុង​យុគ​សំរឹទ្ធិ​

No comments :
មកដល់​សម័យកាល​ប​ច្ចុ​ប្បន្ន​នេះ​ប្រជាជន​ខ្មែរ ជាពិសេស​ស្ត្រីភេទ​ទូទាំងប្រទេស​មិនមាន​ការនិយម​ដោះអាវ​(​ព្រលែង​ដើមទ្រូង​)​ដូច​កាលពី​ជំនាន់​បុរាណ​នោះឡើយ​។​បើ​យោងតាម​ឯកសារ​ដែល​ចងក្រង​ដោយ​បណ្ឌិត មី​ស៊ែ​ល​ត្រា​ណេ បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ប្រពៃណី​លែង​ដើមទ្រូង​របស់​ស្ត្រី​ខ្មែរ​បាន​ក្លាយជា​ទម្លាប់​តាំងពី​នៅ​ចុង​យុគ​សំរឹទ្ធិ​មកម្ល៉េះ​។​

​ទាក់ទង​នឹង​ប្រពៃណី​ការលែង​ខ្លួន​របស់​ស្រី្ត​ខ្មែរ​នា​សម័យបុរាណ​នេះដែរ​នៅក្នុង​ឯកសារ​ស្រាវជ្រាវ​របស់​បណ្ឌិត មី​ស៊ែ​ល​ត្រា​ណេ បានបញ្ជាក់​ប្រាប់ទៀតថា គេ​បាន​រកឃើញ​កាំបិត​ស្នៀត​មួយ​មាន​ដង​រាង​ជា​ស្ត្រី​នា​សម័យ​បុរេប្រវត្តិសាស្ត្រ ដែល​ការរកឃើញ​នេះ​អាច​បញ្ជាក់បាន​ថា​ប្រពៃណី​លែងខ្លួន​បានក្លាយ​ជា​ទំនៀមទម្លាប់​តាំងពី​នៅ​ចុង​យុគ​សំរឹទ្ធិ​មកម្ល៉េះ​រួច​ក៏បាន​បន្ត​មកដល់​សម័យ​កាល​ក្រោយៗ​ទៀត​។ យើង​សូម​ជម្រាបជូន​ថា​ទំនៀមទម្លាប់​នៃ​ការ​ព្រលែង​ដើមទ្រូង​នេះ​ទៀតសោត​មិនមែន​មានតែ​ចំពោះ​មនុស្ស​ចាស់ ឬក៏​ក្មេងៗ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ សូម្បីតែ​បុរស​ក៏​និយម​ក្នុងការ​ព្រលែង​ខ្លួន​ដូច្នេះ​ដែរ​។​

​នៅក្នុង​ឯកសារ​ដែល​ចងក្រង​ឡើង​ដោយ​បណ្ឌិត មី​ស៊ែ​ល​ត្រា​ណេ បានបញ្ជាក់​បន្ថែមថា ស្ត្រី​ខ្មែរ​យើង​សព្វថ្ងៃនេះ​ឃើញ​មាននៅ​រក្សា​ទំនៀមទម្លាប់​នេះ​នៅឡើយ​ជាពិសេស​ក្នុងចំណោម​ស្ត្រី​មាន​អាយុ​ច្រើន​(​ចាស់​) និង​ជា​អ្នកស្រែ​ចម្ការ​នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ទីប្រជុំជន ហើយ​ប្រពៃណី​នេះ​ក៏ត្រូវ​បានឃើញ​តាម​សហគមន៍​ជនជាតិដើម​ភាគតិច​មន​ខ្មែរ​ក្នុង​ឧបទ្វីប​ឥណ្ឌូចិន​ដូច្នេះ​យើង​ឃើញថា ជនជាតិខ្មែរ​មាន​ទម្លាប់​លែង​ដើមទ្រូង​នេះ​តាំងពី​សម័យ​បុរេប្រវត្តិសាស្ត្រ​មុនពេល​ដែល​ទទួល​ឥទ្ធិពល​ពី​វប្បធម៌​ផ្សេងៗ​ចាប់តាំងពី​សតវត្សរ៍​ទី​១៦​ដែល​បានធ្វើ​ឲ្យ​ប្រពៃណី​នេះ​រសាយ​បន្តិច​ម្តងៗ​រហូត​បាត់ស្រមោល​នៅ​សតវត្សរ៍​ទី​២០ និង​ទី​២១​នេះ​ដែលជា​សម័យ​ទំនើប​បែប​អឺរ៉ុប​និយម​។​

​យោងតាម​ឯកសារ​ដដែល​បានលើកឡើង​ទៀតថា នៅ​សម័យ​បុ​រេ​អង្គរ និង​អង្គរ​ថ្វីត្បិតតែ​ខ្មែរ​បានទទួល​ឥទ្ធិពល​វប្បធម៌​យ៉ាងខ្លាំង​ពី​ឥណ្ឌា​ទាំង​ផ្នែក សាសនា​នយោបាយ វប្បធម៌ ស្ត្រី​ខ្មែរ​នៅតែ​ពេញនិយម​ការលែង​ខ្លួន​ទទេ​។ ភ័ស្តុតាង​ដែល​សេសសល់​រហូតមកដល់​បច្ចុប្បន្ន​មិនអាច​មើលរំលង​គឺ​ចម្លាក់​តាម​ជញ្ជាំង​ក្រុម​ប្រាសាទសំបូរព្រៃគុក​នា​សម័យ​ចេនឡា និង​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​ម៌ និង​ម្យ៉ាងវិញទៀត​ទោះបី​ឯកសារ​ខាង​បុរាណវិទ្យា​នា​សម័យ​នគរ​ភ្នំ​ពី​សតវត្សរ៍​ទី​១​ដល់ទី​៦​ទី​៧​មាន​តិចជាង​សម័យអង្គរ​ក៏ដោយ​ក៏​ប្រពៃណី​នេះ​ត្រូវបាន​គេ​ប្រារព្ធ​និង​ប្រណិប័តន៍​ដដែល រួម​សេចក្តី​មក​ប្រពៃណី​លែង​ដងខ្លួន​របស់​ខ្មែរ​មិន​ខុសគ្នា​នឹង​បងប្អូន​ខ្មែរលើ​នោះឡើយ ហើយ​វា​មាន​ឥទ្ធិពល​យ៉ាង​ជ្រាលជ្រៅ​នៅក្នុង​ផ្នត់គំនិត​ឬ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​អ្វីមួយ​ដែល​បានបញ្ជាក់​អំពី​ចំណាស់​នៃ​អត្តសញ្ញាណ​របស់​ជាតិខ្មែរ​។​

​ផ្អែកលើ​ការ​ចងក្រង​របស់​បណ្ឌិត​មី​ស៊ែ​ល​ត្រា​ណេ​បាន​អះអាង​ឲ្យ​ដឹង​ទៀតថា នា​សម័យអង្គរ​ក្នុង​រជ្ជកាល​របស់​ព្រះបាទ​សុរិយ​វ​រ័​ន្ម​ទី​២ និង​ព្រះបាទ​ជ័យ​វ​រ័​ន្ម​ទី​៧​មាន​ភស្តុតាង​វប្បធម៌​មួយចំនួន​ដែល​យើង​មិនអាច​បំភ្លេចចោល​បាន​គឺ​ព្រះ​ជាយា ឬ​ព្រះរាជវង្សានុវង្ស​របស់​ព្រះមហាក្សត្រ​បុរាណ​ទាំងនោះ​សុទ្ធសឹងតែ​រក្សា​ប្រពៃណី​លែង​ដើមទ្រូង​ទាំងអស់​ពីព្រោះ​ទ្រង់​ពេញ​ព្រះទ័យ​នឹង​ទំនៀមទម្លាប់​នេះ​ណាស់​ដូច​ប្រជាជន​សាមញ្ញ​ដែរ​។​

​ដោយឡែក​បើតាម​ឯកសារ​បុរាណវិទ្យា​និង​ពិ​ន្ធុ​វិទ្យា​វិញ​គេ​អាច​សន្និដ្ឋានបានថា​ប្រពៃណី «​ដោះអាវ​» មាន​ឡើង​តាំងពី​សម័យ​បុរេប្រវត្តិសាស្ត្រ​មកម្ល៉េះ ដូច្នេះ​ការលែង​ខ្លួន​របស់​ស្ត្រី​ខ្មែរ គឺជា​ប្រពៃណី​ទូទៅ​ដែលមាន​តាំងពី​បុរាណកាល​មក​។ ម្យ៉ាងទៀត​តាម​ឯកសារ​ដែល​បាន​បន្សល់ទុក​បញ្ជាក់ថា ការដែល​គេ​ឆ្លាក់​រូប​ទេវតា ឬ​រូប​មនុស្ស​សម័យបុរាណ​ដែល​លែងខ្លួន គឺ​ពុំមែន​ជា​រឿងប្រឌិត​នោះទេ ផ្ទុយទៅវិញ​វា​គឺជា​ប្រពៃណី​ពិតៗ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ជីវិត​រស់នៅ​របស់​ប្រជាជន​ខ្មែរ​ក្នុងសម័យ​កាលនោះ​។​

​គួរបញ្ជាក់​ឲ្យ​ដឹង​ដែរ​ថា ការដែល​ស្ត្រី​ខ្មែរ​ដោះអាវ ឬ​អត់​ពាក់អាវ​ចំហ​ដើមទ្រូង​លេច​សុដន់​ទាំង​គូ​នៅ​ទទេ​បែបនេះ គឺ​មិនមែន​មានន័យថា​ស្ត្រី​ខ្មែរ​មិនចេះ​ពាក់អាវ​នោះទេ តែ​នោះ​ជាការ​និយម​ឲ្យ​តម្លៃ​ទូទៅ​ក្នុង​ព្រះរាជ​នគរ​ខ្មែរ​បុរាណ​រហូតដល់​បារាំង​ចូល​ស្រុក​ទើប​ប្រពៃណី​នេះ​ត្រូវ​សាបរលាប​ទៅវិញ​។ លុះ​រហូតដល់​សតវត្ស​រ៍​ទី​១៩​នៃ​គ្រិស្តសករាជ​ស្ត្រី​ខ្មែរ​នៅតែ​និយម​ប្រពៃណី​ដោះ អាវ​នេះ​ជា​ដដែល បើទោះជា​ស្ថិតនៅក្នុង កាលៈទេសៈ​ណា ក៏ដោយ​ព្រោះ​វា​បាន​ក្លាយទៅជា​ទម្លាប់​គ្រប់​ទីកន្លែង​ទៅហើយ​។​

​ក្រោយមកទៀត​ទើប​គេ​ដឹងថា ប្រពៃណី​នេះ​បាន​ប្រែប្រួល​បន្តិច​ម្តងៗ​រហូតដល់​បាត់អស់​នៅពេលដែល​ឥទ្ធិពល​អឺរ៉ុប​វាយលុក​ក្នុងសង្គម​ខ្មែរ ក៏ប៉ុន្តែ​សព្វថ្ងៃ​ក៏​នៅមាន​ប្រជាជន​ខ្មែរ​ដែល​រស់នៅ​តំបន់​ព្រៃភ្នំ​ខ្លះ​នៅ​រក្សាបាន​ប្រពៃណី​នេះ​គង់វង្ស​ដោយ​បងប្អូន​ខ្មែរ​ទាំងនោះ ក៏ដូចជា​បុព្វបុរស​នា​សម័យអង្គរ និង​មុន​អង្គរ​កាយវិការ​លែង​ដងខ្លួន​ដូច្នេះ​មិន​មានន័យថា ឆ្អេះឆ្អាប​នោះទេ​ផ្ទុយទៅវិញ​ប្រកបដោយ​លក្ខណៈ​ស្អាតស្អំ​បរិសុទ្ធ​ព្រោះ​វា​ជា​កេរដំណែល​របស់​ដូនតា​ខ្មែរ​យើង​៕


Unleash your breasts traditional Khmer women since the late bronze age

Current period, the Khmer people, especially women across the country do not have the coat (Release the chest) as traditional generation. According to Documents compiled by Dr. Michel Seal said that the longer a woman's breasts traditional Khmer has become routine since the end of the era bronze.

Related to its longer tradition of ancient Khmer women in research papers by Dr. Michel record who testified that they found daggers shaped women in prehistory that the findings can prove that its longer tradition has become a tradition since the end of the era bronze back then continues to the next era. We would like to inform that the custom of this Release chest pads not only for the elderly or children, but even the man to unleash popular so, too.

In a document compiled by Dr. Michel record states that Khmer women we see today still maintain this tradition, especially among Many women aged (old) and rice plantations away from the traditional town and has also been seen by indigenous communities Khmer Indochinese peninsula, so we see Khmer longer routine chest from prehistory before influenced by various cultures since the 16th century which makes this tradition gradually loosen up quietly in the 20th century and the 21st, a popular European modern.

According to the same document mentions that in the Pre-Angkorian and Angkorian era Despite Khmer culture strongly influenced from political and religious Indian women Khmer culture remained popular longer empty. The remaining evidence to date can not be overlooked is the wall sculpture brasaeatsaambauropreikouk Chenla and Angkor Wat and other asteroids Although archeological documents century mountain kingdom from 1 to 6, 7 less than the Angkor period, this tradition has been celebrated and worship to release the body of the Khmer tradition does not differ with Selena, and it has a profound influence in the mindset or culture Khmer something Older confirm the identity of the nation.

Based on a compilation of Dr. Michel Stamp claims said that in the Angkor area during the reign of King solstice Isanavarman 2nd and 7th Russell assume there are some cultural evidence that we can not be forgotten is the king or his royal wives standpoint, these ancient traditions all except chest because he cares about tradition, much like ordinary people.

In particular, according to archeology and genetics, they can conclude that the traditional robe up from prehistory, so its no longer Khmer women is a common tradition since ancient times. Moreover, according to the files left behind said they carved angels or ancient, except it is not fiction, but it is a tradition related real lives of Khmer people in the period.

The women know that Khmer robe or wearing open chest bare breast appears that way, does not mean that women Khmer never wear, but that's generally popular in the ancient royal Khmer kingdom until the French tradition is Fade. And when it was, until the 19th century AD traditional Khmer women still the same shirt as though in any circumstances, because it has become habits everywhere.

Later, they will know that this tradition has changed little by little until all missing when the offensive European influence in today's Khmer society but also in the Khmer people living Some mountainous areas in keeping this tradition alive by those Khmer as well as fathers in the Angkor and pre-Angkor longer torso gesture that does not mean chhaehchhaab Instead, clean, pure, because it is the legacy of our ancestors Khmer.

No comments :

Post a Comment